LUMI PKP PO
Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP
Płytki pola ostrzegawczego LUMI PKP PO, to system oznaczeń dotykowych nawierzchni Systemu FON PKP. Płytki ostrzegawcze mają charakterystyczną strukturę z punktowymi elementami wypukłymi o kształcie ściętych kopułek ułożonymi w rzędach pod kątem 45 stopni do kierunków ruchu. Górna, płaska powierzchnia kopułek ma fakturę antypoślizgową. Kompozytowe płyty nawierzchniowe LUMI FON PKP zostały zaprojektowane jako elementy systemu oznaczeń dotykowych nawierzchni PKP zgodne z lpi-1, tak by ułatwiały osobom z wadami wzroku poruszanie się w przestrzeni kolejowej.
LUMI PKP PO
Płytka ostrzegawcza LUMI PKP PO30 / PO40
Wymiary płytek ostrzegawczych LUMI PKP PO są zgodne z „Wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych Ipi – 1”
- a = 300 mm (PO30) i 400 mm (PO40)
- b = 300 mm (PO30) i 400 mm (PO40)
- c = 7,8 mm
- wysokość kopułki = 6 mm ± 1 mm
- dolna szerokość kopułki = 30 mm
- górna szerokość kopułki = 20 mm
- grubość podstawy płytki = 2 mm
- łatwość montażu
- znakomita przyczepność do podłoża
- wysoka kontrastowość barwna - do ponad 70%
- górna warstwa antypoślizgowa (odporność na poślizg R-12/R-13)
- bardzo wysoka odporność na ścieranie
- bardzo dobra odporność na zabrudzenia
Płytki ostrzegawcze LUMI PKP PO powinny być instalowane w szczególności:
- przed i za schodami
- przed przejściami dla pieszych
- na peronach i dworcach kolejowych
- wszędzie tam gdzie może niewidomym grozić jakieś niebezpieczeństwo.
Do montażu produktów marki LUMI na podłożach betonowych, kamiennych, asfaltowych i drewnianych, należy stosować wyłącznie dwuskładnikowy, elastyczny, bezrozpuszczalnikowy klej żywiczny o wysokich parametrach marki LUMIGLUE
Podstawowy kolor produktów LUMI FON PKP wg wytycznych Ipi-1 to:
- biały
Na specjalne życzenie klienta istnieje możliwość produkcji w innych kolorach.