fbpx

LUMI

System LUMI FON PKP

Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP

Płytki Systemu LUMI FON PKP to nawierzchniowe płyty kompozytowe systemu oznakowania dotykowego w infrastrukturze kolejowej. Nawierzchniowe płyty kompozytowe LUMI są unikalnym systemem ostrzegawczym dla osób niepełnosprawnych w naszym kraju, do montażu w infrastrukturze kolejowej zgodne z wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych Ipi-1

Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP

Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP

PRODUKTY LUMI FON PKP

LUMI PKP PO

Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP

Płytki pola ostrzegawczego LUMI PKP PO, to system oznaczeń dotykowych nawierzchni Systemu FON PKP. Płytki ostrzegawcze mają  charakterystyczną strukturę z punktowymi elementami wypukłymi o kształcie ściętych kopułek ułożonymi w rzędach pod kątem 45 stopni do kierunków ruchu. Górna, płaska powierzchnia kopułek ma fakturę antypoślizgową. Kompozytowe płyty nawierzchniowe LUMI FON PKP zostały zaprojektowane jako elementy systemu oznaczeń dotykowych nawierzchni PKP zgodne z lpi-1, tak by ułatwiały osobom z wadami wzroku poruszanie się w przestrzeni kolejowej.

LUMI PKP PO

Płytka ostrzegawcza LUMI PKP PO30 / PO40

Wymiary płytek ostrzegawczych LUMI PKP PO są zgodne z „Wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych Ipi – 1”

  • a = 300 mm (PO30) i 400 mm (PO40)
  • b = 300 mm (PO30) i 400 mm (PO40)
  • c = 7,8 mm
  • wysokość kopułki = 6 mm ± 1 mm
  • dolna szerokość kopułki = 30 mm
  • górna szerokość kopułki = 20 mm
  • grubość podstawy płytki = 2 mm
  • łatwość montażu
  • znakomita przyczepność do podłoża
  • wysoka kontrastowość barwna - do ponad 70%
  • górna warstwa antypoślizgowa (odporność na poślizg R-12/R-13)
  • bardzo wysoka odporność na ścieranie 
  • bardzo dobra odporność na zabrudzenia

Płytki ostrzegawcze LUMI PKP PO powinny być instalowane w szczególności:

  • przed i za schodami
  • przed przejściami dla pieszych
  • na peronach i dworcach kolejowych
  • wszędzie tam gdzie może niewidomym grozić jakieś niebezpieczeństwo.

Do montażu produktów marki LUMI na podłożach betonowych, kamiennych, asfaltowych i drewnianych, należy stosować wyłącznie dwuskładnikowy, elastyczny, bezrozpuszczalnikowy klej żywiczny o wysokich parametrach marki LUMIGLUE

Podstawowy kolor produktów LUMI FON PKP wg wytycznych Ipi-1 to:

  • biały

Na specjalne życzenie klienta istnieje możliwość produkcji w innych kolorach.

LUMI PKP PK

Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP

Płytki ścieżki kierunkowej LUMI PKP PK, to system oznaczeń dotykowych dla osób niewidomych i niedowidzących. Płytki kierunkowe mają charakterystyczną strukturę z wypukłymi podłużnymi listwami z antypoślizgową fakturą. Kształt płytek ścieżki kierunkowej LUMI PK wskazuje osobom niewidomym, ociemniałym, słabowidzącym i tracącym wzrok kierunki ruchu w przestrzeni publicznej. Kompozytowe płyty nawierzchniowe LUMI FON PKP zostały zaprojektowane jako elementy systemu oznaczeń dotykowych nawierzchni PKP zgodne z lpi-1, tak by ułatwiały osobom z wadami wzroku poruszanie się w przestrzeni kolejowej.

LUMI PKP PK

Płytka kierunkowa LUMI PKP PK40

Wymiary płytek kierunkowych LUMI PKP PK są zgodne z „Wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych Ipi – 1”

  • a = 400 mm (PK40)
  • b = 400 mm (PK40)
  • c = 7,8 mm
  • wysokość linii prowadzącej = 5 mm + 0,8 mm
  • dolna szerokość linii prowadzącej = 30 mm
  • górna szerokość linii prowadzącej = 20 mm
  • grubość podstawy płytki = 2 mm
  • łatwość montażu
  • znakomita przyczepność do podłoża
  • wysoka kontrastowość barwna - do ponad 70%
  • górna warstwa antypoślizgowa (odporność na poślizg R-12/R-13)
  • bardzo wysoka odporność na ścieranie 
  • bardzo dobra odporność na zabrudzenia

Płytki kierunkowe LUMI PKP PK powinny być instalowane w szczególności:

  • w otwartej przestrzeni publicznej
  • na chodnikach
  • w halach dworcowych
  • na peronach komunikacji
  • na dojściach do przystanków komunikacji miejskiej
  • przed wejściami do budynków użyteczności publicznej
  • wszędzie tam, gdzie niewidomemu może być pomocne zdefiniowanie kierunku ruchu

Do montażu produktów marki LUMI na podłożach betonowych, kamiennych, asfaltowych i drewnianych, należy stosować wyłącznie dwuskładnikowy, elastyczny, bezrozpuszczalnikowy klej żywiczny o wysokich parametrach marki LUMIGLUE

Podstawowy kolor produktów LUMI FON PKP wg wytycznych Ipi-1 to:

  • biały

Na specjalne życzenie klienta istnieje możliwość produkcji w innych kolorach.

LUMI PKP PU

Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP

Płytki pola uwagi LUMI PKP PU mają charakterystyczną strukturę z punktowymi elementami wypukłymi o kształcie ściętych kopułek ułożonymi w rzędach równoległych i prostopadłych do kierunków ruchu. Górna, płaska powierzchnia kopułek ma fakturę antypoślizgową. Płytki uwagi LUMI PKP PU stosowane są w miejscach zakrętów, rozgałęzień i punktów docelowych, do których prowadzi ścieżka kierunkowa. Kompozytowe płyty nawierzchniowe LUMI FON PKP zostały zaprojektowane jako elementy systemu oznaczeń dotykowych nawierzchni PKP zgodne z lpi-1 ułatwiające osobom z wadami wzroku poruszanie się w przestrzeni kolejowej.

LUMI PKP PU

Płytka uwagi / bezpieczeństwa LUMI PKP PU40

Wymiary płytek uwagi / bezpieczeństwa LUMI PKP PU są zgodne z „Wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych. Ipi – 1”

  • a = 400 mm (PU40)
  • b = 400 mm (PU40)
  • c = 7,8 mm
  • wysokość kopułki = 6 mm ± 1 mm
  • dolna szerokość kopułki = 30 mm
  • górna szerokość kopułki = 20 mm
  • grubość podstawy płytki = 2 mm
  • łatwość montażu
  • znakomita przyczepność do podłoża
  • wysoka kontrastowość barwna - do ponad 70%
  • górna warstwa antypoślizgowa (odporność na poślizg R-12/R-13)
  • bardzo wysoka odporność na ścieranie 
  • bardzo dobra odporność na zabrudzenia

Płytki uwagi / bezpieczeństwa LUMI PKP PU powinny być instalowane w szczególności:

  • wzdłuż peronów kolejowych
  • na chodnikach w miejscach zmiany kierunku ścieżek
  • przy rozwidleniach ścieżek kierunkowych
  • na przecięciach ścieżek kierunkowych
  • przy dotykowych tablicach informacyjnych
  • na peronach komunikacyjnych
  • przed wejściami na schody
  • w innych miejscach, w których niepełnosprawni powinni zachować szczególną uwagę

Do montażu produktów marki LUMI na podłożach betonowych, kamiennych, asfaltowych i drewnianych, należy stosować wyłącznie dwuskładnikowy, elastyczny, bezrozpuszczalnikowy klej żywiczny o wysokich parametrach marki LUMIGLUE

Podstawowy kolor produktów LUMI FON PKP wg wytycznych Ipi-1 to:
  • biały
Na specjalne życzenie klienta istnieje możliwość produkcji w innych kolorach.

LUMI PKP SL3

Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP

Listwy ścieżki kierunkowej LUMI PKP SL mają charakterystyczną fakturę listew o płaskiej powierzchni górnej. Linie prowadzące służą do tworzenia ciągów komunikacyjnych dla osób niewidomych w infrastrukturze kolejowej  zgodne z wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych Ipi-1. Ścieżki złożone z kilku prefabrykowanych kompozytowych, żywicznych lini prowadzących, przyklejanych do nawierzchni tworzą pola systemu fakturowych oznaczeń dotykowych. Listwy kierunkowe wytyczają ścieżki komunikacyjne stanowiące swoisty przewodnik w przestrzeni miejskiej.

LUMI PKP SL

Listwy prowadzące LUMI PKP SL3

Wymiary listew kierunkowych LUMI PKP SL są zgodne z „Wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych Ipi – 1”

  • szerokość = 30 mm (SL3)
  • długość = 600 mm (SL3)
  • wysokość linii prowadzącej = 6 mm ± 1 mm
  • dolna szerokość linii prowadzącej = 30 mm
  • górna szerokość linii prowadzącej = 20 mm
  • łatwość montażu
  • znakomita przyczepność do podłoża
  • wysoka kontrastowość barwna - do ponad 70%
  • górna warstwa antypoślizgowa (odporność na poślizg R-12/R-13)
  • bardzo wysoka odporność na ścieranie 
  • bardzo dobra odporność na zabrudzenia

Ścieżki kierunkowe z listew pojedynczych tworzą pola systemu oznaczeń fakturowych, powinny być instalowane w szczególności:

  • w otwartej przestrzeni publicznej
  • na chodnikach
  • w halach dworcowych
  • na peronach komunikacji
  • na dojściach do przystanków komunikacji
  • wszędzie tam, gdzie niewidomemu może być pomocne zdefiniowanie kierunku ruchu

Do montażu produktów marki LUMI na podłożach betonowych, kamiennych, asfaltowych i drewnianych, należy stosować wyłącznie dwuskładnikowy, elastyczny, bezrozpuszczalnikowy klej żywiczny o wysokich parametrach marki LUMIGLUE.

Montaż systemu Smart (pojedynczych elementów listew i kopułek) odbywa się przy użyciu szablonów montażowych.

Podstawowy kolor produktów LUMI FON PKP wg wytycznych Ipi-1 to:

  • biały

 

Na specjalne życzenie klienta istnieje możliwość produkcji w innych kolorach.

LUMI PKP SK3

Oznaczenia dotykowe dla kolei zgodne z Ipi-1 PKP

Kopułki LUMI PKP SK mają charakterystyczną fakturę ściętych kopułek o płaskiej antypoślizgowej powierzchni górnej do tworzenia pól informacyjnych dla osób niewidomych w infrastrukturze kolejowej  zgodne z wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych Ipi-1. Pola ostrzegawcze i uwagi złożone z kilkunastu prefabrykowanych kompozytowych, żywicznych kopułek przyklejanych do nawierzchni tworzą pola systemu oznaczeń fakturowych, wytyczają pola informacyjne stanowiące swoisty przewodnik w przestrzeni miejskiej.

LUMI PKP SK

kopułki i listwy kierunkowe dla niewidomych

Wymiary kopułek do tworzenia pól informacyjnych LUMI PKP SK są zgodne z „Wytycznymi architektonicznymi dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych Ipi – 1”

  • wysokość kopułki = 6,0 ± 1 mm
  • dolna szerokość kopułki = 30 mm
  • górna szerokość kopułki = 20 mm
  • łatwość montażu
  • znakomita przyczepność do podłoża
  • wysoka kontrastowość barwna - do ponad 70%
  • górna warstwa antypoślizgowa (odporność na poślizg R-12/R-13)
  • bardzo wysoka odporność na ścieranie 
  • bardzo dobra odporność na zabrudzenia

Pola ostrzegawcze i pola uwagi z pojedynczych kopułek tworzą pola systemu oznaczeń fakturowych, powinny być instalowane w szczególności:

  • przed i za schodami
  • na peronach i dworcach kolejowych
  • wzdłuż peronów kolejowych
  • na chodnikach w miejscach zmiany kierunku ścieżek
  • przy rozwidleniach ścieżek kierunkowych
  • na przecięciach ścieżek kierunkowych
  • przy dotykowych tablicach informacyjnych
  • wszędzie tam gdzie może niewidomym grozić jakieś niebezpieczeństwo.

Do montażu produktów marki LUMI na podłożach betonowych, kamiennych, asfaltowych i drewnianych, należy stosować wyłącznie dwuskładnikowy, elastyczny, bezrozpuszczalnikowy klej żywiczny o wysokich parametrach marki LUMIGLUE.

Montaż systemu Smart (pojedynczych elementów listew i kopułek) odbywa się przy użyciu szablonów montażowych.

Podstawowy kolor produktów LUMI FON PKP wg wytycznych Ipi-1 to:

  • biały

 

Na specjalne życzenie klienta istnieje możliwość produkcji w innych kolorach.

kopułki i listwy kierunkowe dla niewidomych
Ta strona używa plików cookie w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie oraz akceptację Polityki Prywatności.
Jak wykorzystujemy Cookies
Pliki cookies
ROZUMIEM
error: Content is protected !!